Efter världslanseringen av BMW i som är den stora tyska biltillverkarens nya elbilar på mässor och event i världsmetropoler som Düsseldorf, London, New York, Paris, Rom, Shanghai och Tokyo var det dags för Stockholm. Under fem dagar, 22-26 mars, var det ett diggert program med presentationer, diskussioner och paneldebatter med politiker och personal från BMW i Sverige och BMW i Tyskland.
HyrData levererade en högupplöst LED-videovägg med P6 (6 mm) på c:a 20 kvm med en bredd på knappt 7 meter och en höjd på knappt 3 meter. Vi levererade två olika bildkällor beroende på vilken typ av bildmedia. Filmer visades från en Apple bärbar dator och Power Point presentationer visades från en HP bärbar dator och med en scaler för att välja bildkälla. Ljudet bestod av sex QSC K10 högtalare i tross och åtta trådlösa hand- och huvudmikrofoner från AKG samt annan ljudteknik som DI-box, EQ och mixer. Vi anpassade även bildmaterialet för den extra bredda skärmen. Ute i montern fanns fyra informationskiosker med 27″ skärm och Mikro-PC med film. Informationskioskerna var formade som den kända chokladen Toblerone.
Byggnation varade under två nätter, under första natten installerades ljudet i tross och trosstorn för videovägg samt under andra natten installerades LED-videovägg med videoteknik, informationskiosker och ljudteknik. Under själva eventet hade vi en tekniker på plats vid uppstart och nerstängning av tekniken och med två tekniker på plats under de två dagarna med presentationer och paneldebatter från scenen.